25 March 2012 @ 07:33 pm
Hunger Games  


Filmle ve ilk kitapla ilgili gayet spoiler dolu bir yazı olacak, o yüzden izlemediyseniz ya da okumadıysanız bu yorumu da okumamanızı öneririm. Ama yok, "spoiler bana bir şey yapamaz" diyorsanız, buyrun!



İlk önce şunda anlaşalım; ben Hunger Games'i Katniss'in aşk hikayeleri için okumadım, filmi de onları görmek için izlemedim. Takım tutmam, ne Peeta'cı ne de Gale'ciyim. Tuttuğum tek takım Katniss Everdeen. Bu sebeptendir ki ben filmi pek çok kişiden daha çok beğendim, zira aşk hikayesi tamamen satır arasında olmuş ve OLMASI GEREKTİĞİ GİBİ hiç inandırcı değildi. Katniss, Hunger Games'in sonunda Peeta'ya aşık olmadı benim gözümde. Evet, ölmesini istemedi, evet ona zamanında ekmek verip açlıktan kurtardığı için minnet doluydu ve evet, Peeta ondan hoşlandığı için kendisi de bir nebze, birazcık aynı duyguları geri vermek istedi, ama Katniss Everdeen, Peeta Mellark'a aşık olmadı sayın seyirciler, bu konuda benim tarafımda olanlar yamacıma gelsin, diğer taraftakiler de bana saldırmasın, teşekkürler. (Saldıracağınız da düşünmedim zaten Hunger Games'in olayı bu değil.)

Ayrıca Gale ve Peeta'nın castlerinin maalesef uygun olmadığını düşünüyorum. Peeta, Katniss'in kardeşi gibi duruyordu film boyunca :( Rolü çok güzel başardı, charming little man oldu, seyircilerin kalbini kazandı, ama maalesef Katniss bacım ile kimyaları pek güçlü değildi. Gale zaten odun bir karakter, Liam Hemsworth sağolsun daha da odun olmuş, müstahak kendisine. Son değerlendirmeler sonucunda castlere oylarım: Gale 1, Peeta 1, Katniss 11.

Ayrıca sevgili Hunger Games fandomu, daha güzel bir çift ismi bulamadınız mı lan? Yok artık.



Gelelim fasulyenin faydalarına... Ben Hunger Games'in ilk kitabını 2 sene önce okudum, sonra da bir daha elime almadım. Filmden önce de bilerek ve isteyerek tekrar okumadım, zira kitabın detaylarını hatırlarsam filmden yeterince zevk alamayacağımı düşündüm. Kendi LJ'imi karıştırdım ve Hunger Games'i okuduğum gün yazdığım kısa değerlendirmeyi buldum, ingilizce olduğu için ilgilenenler tıklayabilir; orada düşündüklerim hala geçerli, filmden sonra da hislerim değişmemiş.

Hunger Games'in aslında ne kadar bilindik bir konsepti olduğunu ve Dünya'nın yavaş yavaş bu kadar derin bir hissizleşmeye gittiğini düşünmüştüm kitabı okurken, filmde de aynı şeyleri hissettim. Çocuklar sabah uyanıp temizleniyorlar, en güzel giysilerini giyip saçlarını yapıyorlar, ama ne için? Kurban edilmek üzere meydanlık bir yerde seçilmek için.

Jennifer Lawrence'ın ne kadar iyi bir Katniss olduğunu ben işte o sahnelerde anladım. Kardeşi Prim'e "ne kadar güzel olmuşsun!" derken bunun bir oyun olduğunu hissettirmeye çalışıyor, ama odasına gidip yatağının üzerinde serili elbiseyi gördüğündeki korku, iğrenti ve öfke ifadesi tam tersini söylüyordu. Ba-yıl-dım. Kitabı okurken de daha birkaç sayfa sonra nasıl Katniss'in kafasına girebildiğimden bahsetmişim, filmde de aynı şey geçerli. Her ne kadar 3. gözden her şeyi görüyor olsak da olayları çok rahat bir biçimde Katniss'in duygusal bakış açısında da izledim.

Sonra "reaping" gelip çattı ve biz Effie Trinket'i gördük pembe döpiyesi ve geyşa tarzı makyajıyla.



Effie'nin Effie olduğunu kitabı okumayanlar anlayamaz, zira filmde kadının adı bir kez bile telaffuz edilmedi, öyle de garip bir durum var. Herkesi tanıdık, herkesin adını duyduk ama bir allahın kulu da kalkıp "Effie" demedi. Mikrofon başına geçtiğinde "HAII I AM EFFIE TRINKET" vesaire gibi bir şey söyleseydi daha güzel olacaktı. Tamam, anladık, fandomu takip ettik, ne video verdiyseniz izledik, bütün röportajlarda oradaydık falan ama kardeşim koskoca filmde böylesi önemli bir karakterin adı nasıl söylenmez? Ben ona takılmış durumdayım, ama neyseki bunu bugün fark ettim, filmi izlerken rahatsız değildim. Nasılsa ben biliyorum, gerisini salla modundaydım.

Aylardır bütün fragmanlarda "I VOLUNTEER! I VOLUNTEER AS TRIBUTE!" diye bağırdık, Tumblr'da meme'ler yaptık, canımızın çektiği her şeyde öne atlayıp Katniss bacım gibi "I VOLUNTEER!" diye haykırdık, ama meğer hepsi yalanmış. Prim seçilip, ölümüne yürürken bile gömleğinin kuyruğunu eteğinin içine sokuyor, sonra da ablası, kanı, canı, onun arkasından bağırıp o anda kendi canını Capitol'un eline atıyor, ondan sonra geç dalganı geçebilirsen. Yüreğim parçalandı Katniss "I VOLUNTEER!" diye canhıraş bir şekilde bağırdığında. Kardeşi olan bilir, Katniss olsam ben de hiç düşünmeden atlardım.



Şimdi yeri gelmişken şu eksiği de söylemeden geçmeyeyim: isimlerin reaping bowl'a giriş sayılarındaki kuraldan çok geç bahsedildi ve fazlasıyla satır arasıydı. Önce çayırlarda bayırlarda Gale ile muhabbet ederken senin adın kaç kere orada diye sorduğunda Gale 42 dedi, ama bilmeyen adam "nasıl oluyor lan 42?" diye sormuştur muhakkak. Neyse dakikalar sonra Katniss reaping sonrası Prim'le vedalaşırken "sakın onlardan ekstra yemek kabul etme, ismini bir kez daha yazdırmaya değmez" dedi de belki anladı millet. Anlamayan varsa durum şu, o beyazlı amcaların adı Peacekeeper, onlardan gidip "bana bugün 1 değil de 1.5 torba pirinç versen olmaz mı amca?" diye yemek istersen, sana hakkın olandan fazlasını vermek için onlar da senin adını reaping bowl'a bir kez daha atıyorlar. Yani 18 yaşına gelene kadar adını istersen 200 kere reaping bowl'a attırabiliyorsun. Ama tabii Prim kadar bahtsızsan daha ilk seferinde boyalı karılar geliyor, senin adını çekiyor içinden. Ya rabbel alemin... President Snow, reaping bowl kadar kafana tracker jacker kovanı düşsün, emi!

Effie'nin ismi söylenmese bile internet alemine son derece kült bir sahne kazandırdı. Öpüyoruz onu sevgiyle.



THAT IS MAHOGANY!


Neyse efendim, hala Effie'nin adı kesinlikle telaffuz edilmezken biz önce Haymitch'le tanışıyoruz ki benden 11 alan castlerden biri de o. Woody Harelson tam alkolik, kıl, gıcık, hayattan bezmiş Haymitch olmuş. Saçlarındaki abuk peruk arada gözüme batsa da karakter olarak hiç yabancılık çekmedim, helal olsun diyoruz kendisine.



Bir diğer "lan bu heriften bu karakter çıkar mı lan?" dediğim insan ise Lenny Kravitz oldu. OHA LENNY, FOREVER CINNA'SIN dedim gördüğüm ilk anda. Sadece gözlerinin üzerindeki altın sürmesi dışında Capitol'e benzeyen hiçbir yanı yoktu Cinna'nın. Ve Katniss'le tanıştığı ilk anda ona "senin başına böyle bir şey geldiği için üzgünüm" demesiyle Katniss başta olmak üzere kalplerimizi fethetti. (Lenny Kravitz'in gösterimden önce Jennifer'a attığı o datlı kaymaklı tweet ve fotosunun da gözümde kendisi Cinna yapma konusunda ufak da olsa bir etkisi olduğunu itiraf etmek isterim. Sözü geçen tweet için tıkıl tıkıl.)



Oyunlar başlamadan önce Katniss inatla herkesten ve her şeyden nefret etmekle meşgulken Peeta ona söylenenleri dinleyip tembihlenen her şeyi yapmakla meşguldü. Gerçi bir noktada "BEN GÜÇLÜ DEĞİLİM TAMAM MI! BEN KAZANAMİCAM! SUS!" diye emoluk etse de değerlendirmelerden sonra aldığı 8 puanla bir anda kendine güveni gelmişti, ama tabii Katniss The Party Pooper Everdeen, 10 üzerinden 11 alarak gayet sağanak şeklinde rained on Peeta's parade.

Filmi ilk izlediğimde Cato ve Clove'un neden o kadar hede hödö yetenekli olduğunu unutmuştum, sonra Haymitch "onlar çocukluklarından beri akademiye gidip eğitiliyorlar ve kendileri gönüllü oluyorlar" dedi, "HAAAAAAAAA" diyerek kuvvetli bir anlama sesi çıkardım.

Yoruma yaklaşık 4 saatlik bir ara vermek zorunda kaldım, hiçbir şey hatırlamıyorum.



Ne diyordum... Cato ve Clove, evet... Oradan da tributeların geçit törenine gelelim. "Ateşler çok sahteydi!" diyerek kıllık yapmayacağım, sadece Katniss'in orada elini çekmiş olmasına yine sarılıp öpeceğim. Katniss son derece soğuk, temkinli ve normalde tanınsa hiç sevilmeyecek bir insan, aynen belli oluyordu her davranışından. Her ne kadar Peeta'nın "seyirciye oynama" politikasının işe yarayacağını bilse de yer yer ondan nefret ettiğini bile söyleyebilirim. Çok iyiydi. Saç stili rezaletti yalnız. Puanlardan sonraki interviewda giydiği kırmızı elbise de güzel değildi, daha görkemli şeyler beklerdim.



Keşke kül edip değiştirebilecek bir yol bulsalardı, ya da belinden aşağısı açılıp böyle alevli olsaydı. Bilemedim, sönük kaldı.

Buradan makyaj departmanına atlayayım, o konuda hiçbir eksiği yoktu. Gerçi Ve Neill ve Glenn Hetrick'in hatrına fazla taraflı davranıyor olabilirim (bkz. bu seneki Face Off manyaklığım), ama cidden makyajlar güzeldi. Effie'nin estetik makyajı olsun, Ceasar Flickerman'ın o saçları ve korkunç dişleri olsun...



Her şey harikaydı, bir de Peeta'nın kamuflaj makyajları hede hödöydü! Gerçi Games sırasında kendini saklayabilmiş olması biraz abartıydı, nasıl yaptın onu, neredne buldun o kadar net renkleri falan filan, ama geçiyoruz... Makyajlar 10 üzerinden 8.



Diğer districtlerden gelen karakterlere de değineyim, Cato, Clove, Rue ve Thresh dışında hiçbirini hatırlamıyordum açıkçası. Marvel, o tracker jacker sokan sarışın bitch ve fox face'i tamamen unutmuşum, o yüzden sallamadım pek. En önemlisi de zaten Rue ve Cato'ydu. Rue'ya A++++ veriyorum, o sevimliliğiyle hüngür hüngür ağladım, Cato da oldukça başarılı bir sadizm sergiledi, tebrikler. Yalnız bir yerde Cato'nun tipini "ulan keşke Peeta bu olsaymış" diyerek anlık bir beğeniyle gözlemledim, sonra geçti. Benim kafamdaki Peeta'ya kimsenin suratı ulaşamıyor maalesef. En yakın olan William Moseley idi, maalesef kendisinin adı bile geçmedi seçmeler sırasında ya da ben hatırlamıyorum.

Gelelim Rue kısmına. Rue ölecekti, biz de ağlayacaktık, ühühühü yapacaktık, yaptık. Keşke benim gerizekalı sinemamda izleyen gerizekalı ergenler abuk subuk Katniss'le beraber parmaklarını kaldırıp selam falan vermeselerdi de benim de konsantrasyonumu bozmasalardı. Kardeşim galada mısınız? Kim görecek sizin bu yaptığınızı, kim görecek lan? Elini benim gözümün önüne kaldırıp kısa süreli olarak görüş alanımı işgal etmekten başka bir halt yapmadın. Aferin.



Her ne kadar kendini galada, Gary Ross'un yanında gören insanlarla aynı salonda olsam da Katniss çiçekleri dizip District 11'e selam yolladığında "EVET EVET EVET!" dedim, zira sonrasında çıkan isyanla Hunger Games seyirciye "Bu sizin bildiğiniz bir hikaye değil, bu aşk üçgeni değil, bu Twilight değil, Harry Potter değil!" dedi. Hunger Games'in hepsinden üstün olduğunu savunmuyorum... Tamam, Twilight'tan üstün olduğunu savunuyorum, evet. Hunger Games kendi politik canavarların elinde bulmuş inatçı bir kızın hikayesi. Kaybedecek çok şeyi olan, ama bir taraftan da elinde avucunda hiçbir şey kalmamış öfkeli bir insanın hikayesi. Katniss o noktada "Mockingjay" oluyor ve henüz kimsenin anlamadığı, ama President Snow'un çok önceden görüp korkmaya başladığı bir ihtilalin fitilini ateşliyor. Filmin bu açıdan politik kısmı daha önce çıkarıp kitabından katlarca yetişkin bir hikayeye dönüştüğünü gördüm ve çok memnun oldum. Umarım benim gibi düşünenler vardır, zira 2. ve 3. filmlerin tadı böyle daha güzel çıkacak. Kitaplarda Katniss'in gözünden sınırlı olarak gördüğümüz çalkantılara ilk elden tanık olacağız.



Şu sahnede ilk izlediğimde bir halt anlamamıştım, "yani? ne demek istedin?" demiştim, ama sonra "onlara verdiğimiz en büyük şey umut, CONTAIN IT!" dediğinde çaktım köfteyi. Abartma Seneca, abartma, bak Katniss'e 11 puan verdirttin, daha ileri gitme, umut sonunda silah olur demeye getirdi. Oldu da. President Snow, seni sevmem, ama böylesi bir yönetimle yıllarca bu insanlara boyun eğdirdiğin için ne yaptığını biliyorsun. Ha kötü yoldasın, o ayrı, ama biliyorsun. Seneca Crane'i de zaten Peeta ve Katniss'i aynı anda victor ilan ettirdiği için bir avuç datlıyla ölüme yolluyor. Aferin ona, ben de Snow olsam ben de aynını yapardım, al bakalım, o yüreğini yumuşatan meyvelerden sen de ye...




Bu politik ilerleme yüzünden de Seneca Crane'in tam bir karakter hale getirilişini anlayabiliyorum. Oyunların nasıl yürütüldüğünü görmek ve masabaşındaki teknik insanların büyük bir zevkle Katniss'i saklandığı yerden yangınlarla çıkarmalarını ve oyun uzayınca geride kalanların üzerine mutant köpekleri salmalarını oyun haline getirmiş olduklarını gördük. Kanım dondu açıkçası. Kitabı okurken ben bir yerden sonra Capitol'de TV başında izleyen bir insan olmuş, "HADİ HADİ HAREKET, HADİ!" diyerek şiddete el çırpmıştım, inkar etmiyorum, ama filmde sürekli elim ağzımdaydı. Bu da aynı zamanda demek oluyor ki filmin hızı da çok başarılıydı. 2 buçuk saate yakın o salondaydık ve ben ilk ara verildiğinde (1 saatten sonra sanırım) 20 dakika falan geçmiş gibi hissettim. Sonraki yarı da göz açıp kapayıncaya kadar geçti.

Sevgili dostlar, bir kesim fanlar tarafından beklenen mağara sahneleri benim zerre umrumda olmadı film sırasında. Kitapta çok severek okumuştum, hatırlıyorum, ama dediğim gibi bu sefer Katniss ve Peeta'nın fiziksel olarak uyuşmaması ve kimya görememiş olmam beni duyarsız yaptı. Öpücüğü sevmedim, Peeta'nın sarı saçlarını hele hiç sevemedim. Josh Hutcherson esmerken son derece sevimli olan bir insan, gerçek hayattaki halleri de inanılmaz eğlenceli, ama Peeta olamadı benim gözümde :( Çocuğu Peeta Mellark değil, Viserys Targaryen falan yapmaya çalışmışlar, olmamış o saç. Zaten sert bir suratı var, kaşlarını falan da yok olacak dereceye getirince pek çok ifadesi yok olmuştu.



Birazdan göreceğiniz gif mağara sahnelerinden birini size zehir de edebilir, bilemiyorum, ama ben yarıldım =))





Filmden çıktığımızda kuzenim kitabı benden daha yakın zamanda okuyup hatırlayan birisi olarak son kısımda mutant köpeklerin kısa kesildiğini hatırlattı. Bilenler bilir, o köpeklerin öldürdüğü zombiler salınmıştı bir de arenaya. Tam detayını hatırlamıyorum, ama sanıyorum ki hem zaman hem de o zombilerin makyajı vesairesi derken bütçe açısından o kısımlar senaryoda kırpılmış. Aradığım bir şey değildi, hatırlatılmasa kitabı bir kez daha okuyana kadar düşünmezdim bile.



Bir de mockingay rozetini veren Madge diye bir karakter vardı hatırlar mısınız bilmem. Benim umrumda değildi açıkçası, millet bayaa bir "AA AMA MADGE NEREDE!" falan yapıyor, ben Madge'in o rozeti verip Peeta'ya aşık olması dışında (Gale de olabilir, I HAVE NO IDEA) hiçbir şey hatırlamıyorum. Üstüne üstlük mockingjay rozetinin de aile içinde kalmış olmasının çok daha uygun olduğunu düşünüyorum. Katniss için inanılmaz önemli bir simge olacak. Kardeşinin elinden almış olmak hikayenin gidişatı içinde en faydalısı olmuş, tebrik ediyoruz bu kararı.

Film bittikten sonra creditler sırasında çalan şarkı Arcade Fire'dan Abraham's Daughter. 2 gündür onu söylüyorum sürekli. "The Hunger Games: Songs From District 12 and Beyond" albümünden. Albümü edinmediyseniz derhal edininiz. Çok başarılı. Safe & Sound artık pelesenk oldu, albümdeki bu Abraham's Daughter dışında Run Daddy Run ve Kingdom Come da son derece başarılı.



Bitirmeden önce bir de Katniss'in ıslığının trailer sonlarındaki o haunted ses olduğunu da hatırlatayım, bütün tüylerimiz dikelsin, işimiz bitsin.

Henüz başka hiçbir değerlendirmeyi okumadım, o yüzden benim gözümden kaçan ama başkalarının yakaladığı şeyleri bilmiyorum. Lütfen siz de yorumlarda ekleme yapın, dokunmadığımız bir yer kalmasın, Hunger Games'i deşelim iyice :))

22 Kasım 2013'te Catching Fire'da görüşmek üzere...

ETA: Şu sahneden bahsetmeyi unutmuşum...



Hiç beklemiyordum onu yapmasını, kalbim hopladı yerinden. Millet "ahahah saçmaladı" falan diyip Katniss'in "wtf" suratına gülse de Peeta'nın notunu bu sahneyle yükselttim ben. Son derece doğal ve "EVET LAN, BU ÇOCUK AĞIR AŞIK" anıydı. Hede hödö.
 
 
( 35 yorum — yorum bırak )
Cansu: m [hg] colorscancoydu on March 25th, 2012 04:54 pm (UTC)
MAY THE ODDS EVER BE WITH YOU. *selamlar*

Daha demin karşılaştığım blogdan vereyim sana hepimizin Capitol'den olduğunu bir: http://www.stylemepretty.com/2012/03/23/the-hunger-games-inspiration-shoot-by-carmen-santorelli-photography-stacie-shea-events-wiup-winners/ I don't even.

Bir Peeta castında katılmıyorum sana sanırım. Benim kafamdaki Peeta tam olarak buydu.. Hiç kasmadan kendi kendine oluşan bi de, kitap bitene kadar castingle hiç ilgilenmemiştim.. Yakışıklı değil, charming as hell, ama o anayla sivrilememiş ezik çocuk. Ama kalbi büyük, onunla da Katniss'e aşık ezelden beri. I DON'T SHIP THEM.

Gale ile şipliyom. İlk defa bir fandomda canon dışında bişi şipliyorum, it's sad. Gale, fucking Gale. Katniss de odun, Gale de odun. İkisi de o yüzden perfect bence. Aynı yollardan gelmişler, bffler, soulmateler... vs vs.... I want them. ;_; Ama olmayacak, ayrı. Meh.

Jennifer Lawrence is just purfeeeecctttttt. I love her.

O mockingjay District 11 mi 10 mu ne ile arasındaki bağ idi, oradan gelmişti, neden koymamışlar diye film sırasında mızırdandım, ama sonra kendi districtinden olması, Prim'in onu vermiş olması kesinlikle daha muhteşemleştirmiş algıladım.

Tek çıkardıklarına üzüldüğüm sahne Rue öldükten sonra District 11'in Katniss'e ekmek göndermesi idi. Ama onun yerine benim daha okumadığım diğer kitaplara adım atıp olay çıkarmışlar, o daha güzel bir yatırım olmuş olabilir. Ama yine de o sahneyi sevmiştim :X

Bunlar geldi aklıma, ivet.
Dilek: people: jlawthelake on March 25th, 2012 04:58 pm (UTC)
Ben kitabı bayaaaaaaaa unutmuşum bak o mockingjay'in aradaki bağ olduğunu ve 11'in ekmeğini falan... Bir ara tekrar okuyayım.

EEÖÖÖ HUNGER GAMES DE YANİ BİR DÜĞÜN İÇİN SEÇİLEBİLECEK EN SON TEMA HERHALDE.
Cansu: m [hg] colorscancoydu on March 25th, 2012 05:01 pm (UTC)
CAPITOOOOOLLLLL!

Bi sürü var dude, oradan bi kaç linke gittim, millet baya yaygın şekilde kullanıyormuş bu ara Hunger Games temasını. Sonra sinirlendim çat diye kapattım.

Çok güzel bir bağ aslında günümüz insanlarıyla, anlayana taş işte ;_;

İCONUN ÇOK GÜZEL. JLAW İCONU LAZIM BANA.
glenien: stock - colorless calmglenien on March 25th, 2012 05:04 pm (UTC)
PİTA EKMEK İŞTE TAM. =)) İki lover da çok oturaklıydılar bence de.

o bağ dediğin şeyi belki 2. filmde yedirebilirler, sonuçta filmde de satın alıyor katniss iğneyi, orijini anlatılabilir gene yani.
Cansucancoydu on March 25th, 2012 05:07 pm (UTC)
ANLATILSIN.

LOL allahım Peeta, ne kitapta ne filmde, I like you ama o kadar uymuyorsun ki Katniss'e. Hele o ormanda Katniss avlanmaya çalışırken çatır çutur sesler çıkarıyordu Katniss sinir oluyordu, snap etmişti de özür dilemişti sonra. I WAS ANNOYED. Damn. Canon sevmek kolaydı, neden sevemedim yaw. ;_;
glenien: merlin - morgana black witchglenien on March 25th, 2012 05:12 pm (UTC)
BEN DE SEVMEDİM YOU ARE NOT ALONE.

Stalkerish he is.
awakencordy: o - hunger gamesawakencordy on March 25th, 2012 05:00 pm (UTC)
Ben kendimi sevmeye odakladığım için gayet herkesi sevip kabul ederek sana antitez oluşturmuşum, güzel olmuş, çeşitlilik katacaz :)) Herrr casti ve her ayrıntıyı sevdim ben, sevgi pıtırcığı oldum, iğrencim.

Effie'nin isminin hiç olmadığını ben şimdi senden okuyunca durdum, taradım filmi kafamda, yoktu hakkaten, WHY THE FUCK lol. ama THAT IS MAHOGANY OKAY.

I volunteed kısmı inanılmaz raw bir sahneydi, ben hüngür hüngür ağladım orada ama benim çevrem bomboştu annem hariç, daha etkili oldu, I FELT SO ALONE! D:

Kahkahah special FX wizard =)))) o biraz hayvanlıktı yes, KAYAYI MI SÖKTÜN NAAPTIN YÜZÜNE YAPIŞTIRMAK İÇİN OĞLUM MANYAH MISIN.

Politik kısımları görmezden gelmemeleri beni en çok mutlu eden şeylerden biri açıkçası, dediğim gibi aşk oyununa getirmelerinden çok korkmuştum ama yapmadılar, kitapta olmayan isyanlar falan yarattılar ve daha da politikleştirdiler, i approve.
Dilek: hg: mockingjaythelake on March 25th, 2012 05:03 pm (UTC)
POLITICSSSSSSSSSSS MWHAHAHAHAHAH!

Peeta'yı daha çok sevmek isterdim, I simply cannot. Belki sen anlatınca yeni bir şey görür severim, bilemen.
awakencordyawakencordy on March 25th, 2012 05:05 pm (UTC)
LOL muhtemelen hiçbir yeni şey görmicen, pembeye de anlatamadım neden sevdiğimi =))) KELİMELER KİFAYETSİZ!
Dilekthelake on March 25th, 2012 05:19 pm (UTC)
LOOOOL EVET ANLAYAMADIM. Tamamen kafadaki karakterle ilgili, ben Peeta'yı bu kadar sessiz sakin ve mülayim hayal etmemişim demek ki. OLSUN CANIM OLSUN, WE WILL ALWAYS HAVE HAYMITCH & CINNA.
awakencordy: av - mating of an avengerawakencordy on March 25th, 2012 05:21 pm (UTC)
ADULTIZ YA, ONDAN. (ki they are far more better lovers, tbh.)
Dilek: movies: thor lick-sonthelake on March 25th, 2012 05:29 pm (UTC)
Thor ile threesome'ı tamamlayayım.
glenien: stock - batman fabulousglenien on March 25th, 2012 05:06 pm (UTC)
=))))) filmde kadının ismi geçmemesine rağmen kitapta okuyunca hemen tanıdım kadını ben, o kadar güzel yansıtılmıştı en azından, right?
awakencordyawakencordy on March 25th, 2012 05:08 pm (UTC)
O tam acnım, bu kadar effie olabilir bir insan, kitaptan daha çok sevdim resmen!
Dilekthelake on March 25th, 2012 05:20 pm (UTC)
Elizabeth Banks ilk cast için açıklandığında ben sevinmiştim açıkçası, çok cuktu suratı kafamdaki Effie için, mis gibi de oynadı, yerim ben onu! 2. filmde adı da belli olsun yazık lan!
glenien: disney - vogueglenien on March 25th, 2012 05:02 pm (UTC)
Kitabı direk filmden sonra okumuş bir insan olarak konuşayım ben:

Oyuncuların hepsini çok beğendim ben. Kitabı okurken dehşet içerisinde AMAN ALLAHIM BİR TWİLİGHT VAKASI DAHA MI diye baktığım sahneler filmde o kadar gözüme gözüme girmemişti, o yüzden çok memnun oldum. Peeta'yı ne filmde, ne kitapta sevdim, 2.kitabı okurken biraz daha tolerans gösterdim kendisine ama sonuç olarak Hunger Games bir aşk hikayesi değil, olmamalı zaten. Hiç Peeta olmasa da gayet güzel bir seri olurdu bu kitaplar.

Rozete de katılıyorum, Madge'den bir nane çıkacağını sanmıyorum bu noktadan sonra, kardeşi versin daha güzel.

Awaken'a da dedim, Amerika'da odun kızlar ve stalker erkekler mi moda acaba dedim, ilk kitapta inanılmaz bir "AY ASLINDA BU BÖYLEYMİŞ AĞĞĞĞĞĞĞ!" şeklinde Katniss iç ses açıklamaları vardı, çok çok kötü ve yetersizdiler, filmde en azından bu gıcık durum tamamen silinmişti, Katniss'le aynı noktadaydık.

Filmde olmayan ve kitapta bu şekilde AAAAAA BU BÖYLEYMİŞ diye açıklanan bir başka durum, Peeta'nın düşman gruba katılması, sonra da geri dönmesi. Kitabı okumadan önce ben bunu filmin şey sahnesine yorumladım, Peeta son gece beni değiştirmelerini istemiyorum falan derken anyayı konyayı görünce bir anda döneklik etti diye düşündüm, ve filmde bu durum kesinlikle clear edilmedi. Katniss PEETAAAAĞĞ diye göle koşana kadar nefret ettik kendisinden. Bu yüzden Peeta'nın çok sempatik bir yüzü, görünümü, saçı başı olmaması daha da iyi oldu benim için, kafamdaki STALKER TRAITOR LOVER imajına oturdu kendisi.

Bu filmin ve kitabın en güzel, en dokunaklı, en iyi sahneleri, bir reaping sahnesiydi, canhıraş bağırışlardı, iki Rue'lu bütün sahnelerdi. Filmde ayrı ağladım kitapta ayrı ağladım, random önüme çıkan her selam gifinde ayrı gözlerim doldu. O ruhla devam etmek lazım zaten.

Gale'e sempati duyuyorsam o da filmin başındaki o güzel, datlı arkadaş canlısı insan konumundan, ruh ikizi Gale.

ELBİSE GÜZELDİ NİYE BEĞENMEDİN BİLMİYORUM. [spoiler] 2.kitaptaki elbiseye biraz pay bırakmaları lazım, o kadar ateş saçamaz. /spoiler

Ben kitapta zombi falan görmedim, köpeklerin kendi zombiydi bir tek. onu vurgulamamışlardı, o ayrı.

Filmin makyajları ve garip grotesk moda/fashion/zımbırtıları A+ idi, filmde ayrı şok oldum, kitabı okuyunca ha hakkaten böyleymiş demek! oldum.

Filmde anlamadığım hiçbir şey olmamış benim bir de, hani niye fazla ismi atılıyor falan diye de sorgulamamışım, anlamışım ben. Kitapta boşluklar doldu sadece. Bir tek Peeta'yı açıklamadı film bana LOL.

Cinna'yı da her sahnesinde acaba Cinna/Katniss mi olacak diye gözlemledim, itiraf ediyorum. Aynı şeyi Haymitch/Katniss de de yapmadım diyemem. Multishipper, forever.




Dilekthelake on March 25th, 2012 05:06 pm (UTC)
Cinna/Katniss mi olacak diye gözlemledim, itiraf ediyorum. Aynı şeyi Haymitch/Katniss de de yapmadım diyemem

YESSS! =))) Cinna/Katniss olabilirim bak şip konusunda. Öyle longing şeklinde baktılar birbirilerine!

Ya ben kitapta sanki Peeta'nın neden o gruba katıldığını anlatıyorlardı gibi hatırlıyorum, ama tamamen survival instinct diyorum. Gidebildiğim kadar gideyim, nasılsa kazanamayacam mantığıyla. Sonra da yanılmıyorsam o "2 kişi kalabilir!" duyurusundan sonra Katniss'i bekliyordu saklanıp. (LE KAMUFLAĞĞĞJJJ)

TAMAMEN SALLIYOR DA OLABİLİRİM, KENDİMİ BAYAAA İNANDIRMIŞIM BEN.
glenien: avatar - waterglenien on March 25th, 2012 05:11 pm (UTC)
Cinna ne yapsa SHİPPİNG moduna döndüm yahu kitapta da devam etti o durum =)) the fuck hakkaten.

kitap sadece şunu diyip duruyor: SENİ KURTARMAK İÇİN O GRUBA GİRDİ PEETAĞĞĞĞ! diyor. bunu hem haymitch diyor, hem katniss sonradan AĞĞĞĞĞĞ BÖYLEYMİŞ yapıyor. ama hiç mantıklı değildi burası, herif resmen bakın bunların katnissin tuzakları falza uzağa gitmiş olamaz! diye kıza yönlendirdi bunları.

2 kişi kalabilir'e kadar tamamen tiksinçtim kendisinden, ondan sonra da eh madem kalabilir, tolerans kısmı başladı, hala tolerans ve az buçuk sempatim var.

kamuflaj was freaking awesome. i don't care unrealistic LOL.

Dilek: korra: waterthelake on March 25th, 2012 05:24 pm (UTC)
LOOOOL EH MADEM KALACAK SEVELİM BARİ EEEEEÖÖÖÖÖ NAPAK. Hem bak çok güzel pasta süslüyor. Anasını satiym District 12'deki pastalar süslü olsa nolur lan? Onu da hiç anlamış değilim. Adamların ekmeği yok yiyecek, pasta süslüyor bu.
glenien: spn - j2 laughglenien on March 25th, 2012 05:27 pm (UTC)
KAHKĞAHKĞAHĞKA MARIE ANTOINETTE!
Dilek: 405: quit playing gamesthelake on March 25th, 2012 05:29 pm (UTC)
Süsleyip Capitol'e mi satıyor, AY KAFAMA TAKILDI NOW, THANKS! *düşünerek gider*
Lilahhlilahh on March 25th, 2012 05:55 pm (UTC)
Bir düzeltme yapıyım mı?.Katniss değerlendirmelerde 10 üzerinden 11 almıyordu. 12 üzerinden 11 alıyordu :))

Her zamanki gibi books >> the movie'di maalesef ama kitap adaptasyonlarının en başarılarından birini izledim ben de. Madge yoktu evet zaten I dont care felan da izlemek istediğim birkaç önemli şey de yoktu ona üzüldüm ben. Kitapları daha geçen ay bitirmiş biri olarak da her ayrıntıyı hatırlıyor insan,beklenti yüksek oluyor DAMN!! :(

Cast açıklandıktan sonra insanların nasıl WHAT?!?WTF dediğini hatırlıyorum da. Ben hepsini yuttum bu filmde. Bence cast baştan sona harikaydı. Sadece Peeta'nın (Josh Hutcherson) doğal haliyle oynamasını isterdim esmer hali gerçekten daha bir Peeta yaa! <3

Filmde Katniss ve Peeta'nın yaraları hoopp bir merhem sürdüm ertesi gün geçti olmuyordu. Peeta'nın bacağı hiçbir zaman iyileşemiyordu ve sonunda da ona protez bacak takılıyordu zaten. Ayrıca yarışlar bittiğinde Katniss de Peeta da neredeyse ölmek üzereydiler ama filmde ikisi de arenadan sapasağlam çıktı maşallah. Oysa kitapta onların uzun bir hastane, cilalanma fasılları felan vardı.Köpek muttalar ölen haraçların yüzlerini taşıyordu o atlanmış ama ona da takmadım doğrusu. Rue öldükten sonra 11. mıntıka Katniss'e minnetlerini göndermek için yemek gönderiyorlardı orası yoktu :(

Bir de cave sahnesinde Katniss Peeta'ya ilaç almaya gitmek istiyordu ama Peeta izin vermeyince Haymmitch Katniss'e uyku ilacı atıyordu parasutle Katniss'de Peeta'yı mışıl mışıl uyutup sonra kaçıyordu. Bunun da olmasını isterdim. Bir de cave sahnelerinde kitaplardaki gibi romantizm yoktu. Kitaplarda cave bir aşk yuvası olmuştu resmen Katniss Peeta sürekli öpüşüyordu felan :D

Bunların dışında ben de çok beğendim. Seneca'nın bu kadar ayrıntılı göstereceklerini düşünmemiştim. Snow'la diyalogları da zaten kitapta yoktu ama eklenmesi izleyici için daha kolay anlaşılır olmasını sağlamış o partların.

Katniss'in kafa sesi olsaydi iyiydi diyorum ben son olarak. Açıklanamayan ya da yüzeysel geçilen her şeyi daha iyi anlardı kitabı okumayanlar :))

Dilekthelake on March 25th, 2012 06:00 pm (UTC)
10 ÜZERİNDEN 11 DAHA KARİZMATİK! :P Doğrudur, ben 2 sene önce okudum, detayları hiç hatırlamıyorum. Herkes 10 10 10 alınca bende hee 10'du galiba demiştim.

LOL Mağaradaki aşk oyunları hatırlıyorum ben de, demek ki o zaman hoşuma gitmiş, şimdi eeeh geçelim dedim, geçtik nitekim. Onları koysalardı film 39483 saat olurdu yalnız. Katniss'e gelen paraşütlerin haddi hesabı yoktu zira...

District 11'in yemek göndermektense isyana girişmesi daha güzel olmuş bence. Ben böyle hatırlayacağım bu gidişle.

Snow - Seneca diyaloğu filmin politik olayını gayet güzel açıklamış valla helal olsun dedim.

Katniss'in kafa sesi bazı yerlerde iyi olabilirdi, oyunlardan önce mesela, ama sonra filmden koparırdı bizi. Ben kitabı bildiğim için bazı yerlerde kendim kafamdan olayları anlattım kendime mesela, Katniss'in kafa sesi gibi oldu =))
Lilahh: pic#116624982lilahh on March 25th, 2012 06:17 pm (UTC)
Aynen katılıyorum oyunlardan önce şu Gale'in kuraya adını 42 kere yazdırma meselesi, 13. mıntıka da çıkan isyan, mıntıkaların durumu falan kafa sesiyle daha iyi geçerdi izleyiciye bence.

Şimdi hatırlardım kitabın sonunda Katniss Peeta'ya hepsi kurmacaydı yalandı felan dediğinde Peeta yıkılıyordu bunlar en son küs ayrılıyorlardı ama bunu zaten Katniss'in Peeta'ya son sözüyle iyice açıkladılar "Hepsini unutup olmamış gibi davranacağız"...

Poor Peeta *pets* <3
Dilek: downton: sybilthelake on March 25th, 2012 06:18 pm (UTC)
İlk kitaptaki "YAA KATNISS KIZIM AŞIK MISIN DEĞİL MİSİN ÖLECEM BİR KARAR VER!" çırpınışımı hatırlıyorum, anasını satiym seri bitti ben hala ikna olmuş değilim.
Lilahh: pic#68461794lilahh on March 25th, 2012 06:26 pm (UTC)
Ki beni son kitap bile ikna edemedi hala.
"...ve sonunda ihtiyacım olanın Gale değilde Peeta olduğunu anladım höött evlendik ve çocuklarımız oldu" falan.
Dilekthelake on March 25th, 2012 06:31 pm (UTC)
LOL dimi. Damdan düştü saksağan seninki benden kara. Keşke yalnız kalsaydı dedim ben Mockingjay bittiğinde.
Opheliaangelopheliaangel on March 25th, 2012 06:36 pm (UTC)
Ben de aynı şekilde ayrıntıları hatırlamamak için dokunmadım kitaba, iki sene önceden yavaş yavaş geliyor herşey. Köpeklerin olayını dijital verdiler ancak yanlış hatırlamıyorsam onlar arena içinde ölen diğer tributelerin bedenleri üzerinde yapılan genetik araştırma cart curt ürünüydüler. Sonradan öğreniyorlardı ama hangi kitap hatırlamıyorum.

Cast olarak hepsinden inanılmaz zevk aldım hiç beklediğim şekilde olmamalarına rağmen. Ancak Katniss ve Haymitch haricinde Cinna ve Snow mükemmeldi. Lenny Kravitz'i ilk duyduğumda WTF! demiştim ama cuk oturmuş, President Snow'u ise elinde beyaz gülle görünce baştan aşağı titredim valla.

Cato'ya sonda bir farkındalık tiradı vermişler o hoşuma gitti. Rue haricinde diğer tributeleri de sallamadım zaten.

Kitapla bütünleşince kafada herşey daha etkileyici oluyor bana göre. Mesela o çorbanın District 11'den gelmesi, Peeta'nın kariyerlere katılmasını ve diğer tüm adımlarını taaa trende Haymitch ile beraber planlamış olmaları, Peeta'nın aslında oldukça zeki bir adam olması vs.

Çok zevk alarak izledim ben ya, yine içim bir garip oldu bak.
nazliynazliy on March 27th, 2012 06:52 pm (UTC)
TEAM HAYMITCH FOREVER diyerek giris yapmak istiyorum, ben film Haymitch'ini daha cok sevdim, fazlasiyla delightful bir karakterdi kendisi. Effie neyin kafasini yasiyordu, bilmiyorum ama that is mahogany sahnesinde gulmekten aglayacaktim. :D

Seneca Crane iyi ki bir karakter haline gelmis, sadece adi gecen bir tipti ama boyle daha iyi olmus. Sakallarinin hastasiyiz, yazik oldu kendisine.

Peeta/Katniss sahnelerinde(magara) fist bump yaptik,yanimizdaki 15lik kizlarsa baska bir alemdi side eyeing them.

Katniss/Cinna. Filmden cikip shiplemeyen varsa bizden degildir, Lenny tam bir Cinna olmus. TAM. Ayrica he's totally DILF.

Josh Hutcherson gercek hayatta tam bir yemelik, ici dolu tursucuk olsada Peeta olarak TAM BIR ODUN olmustu. Ben kitabi okurken sonuna kadar Team Peeta'daydim, kafamdaki Peeta bu degildi yani. Gale ise odun otesi odundu. Castingin yasadigi sey Jennifer Lawrence disinda hicbirinin sacinin ve tipinin boya kaldiramamasi. Liam tamamen baska bir tip olmustu mesela. Ve saf Josh butun boyanin akmasina izin vermis durumda su anda, ah be saf oglum zaten cekimler devam edicek hafif hafif sarart onlari DAHA DOGAL DURUR.

Peeta'nin kamuflaj yetenekleri askerlerde yok vallahi, KAYA OLMUSTU ADAM.

Benim simdi bekledigim casting Finnick and Annie. Finnick/Annie hikayesini Katniss/Gale/Peeta ucgeninden daha fazla seviyorum, daha aci verici. O okuz, beyni yanmis Katniss son kitabin son sayfalarina kadar Gale deyip beni fitik etti cunku.

ay en guzel yeri unutmusum. Peeta/Katniss kiss ve Gale'in surata zoom ve ben yerlerde.

Edited at 2012-03-27 06:58 pm (UTC)
Dilek: hg: mockingjaythelake on March 27th, 2012 07:00 pm (UTC)


TEAM HAYMIIIIIIIIIITTCHHH! HAYMITCH APPROVEEEEEEESSS!!



That is mahogany is a meme now, rica ederim.

KATNISS/CINNA



Josh o kadar datlı kaymaklı bir insan ki gelip bana "sarışın olmadı Peeta'yı biz esmer yapalım" deseler kabul edecem. OLMADI ÇÜNKÜ. Ayrıca KAYA oluşu scarred me for like. ONTD'de birisinin iconu o, yarılıyorum her gördüğümde =))kjdhkfds

Finnick ;_______; FINNIIIIIIIIICK ;_;
Umarım hayvani bir casti olur da film gelene kadar daha çok acı çekeriz. *mazo*

nazliynazliy on March 27th, 2012 07:10 pm (UTC)
Kitapta sadece agac oluyordu yani ve orada kamuflaj yapana kadar bir kere bile bahsi gecmedi, adam bildigin kaya. 5 saat makyaj yapilma ve silinme asamasi baya Josh'u uzmus olabilir.


ay Finnick casti nolur tam Finnick olsun diye duaya cikicam ;___;

Hollywood en buyuk problemin bir kontakt lense para veremiyor musun anlamiyorum, gerci Peeta bu halinde mavi gozlu olsa iyice batardi.
Dilekthelake on March 27th, 2012 07:15 pm (UTC)
Bir de lens olsaydı iyice android olurdu yazık çocuğuma...
nazliynazliy on March 27th, 2012 07:18 pm (UTC)
ay evet hayal edince vazgectim. korkunc.
Queen_Hunterqueenhunter on April 17th, 2012 08:44 pm (UTC)
Bu arada remember as hell bir okuyucu olarak şunun da altını çizeyim; Peeta'nın kariyerlere katılış nedeni açıkça kitapta veriliyordu ve yukarıdakiler değildi. Ve birden AĞAĞAĞAĞ BU BÖYLEYMİŞ modunda değil yavaş yavaş yedirilmişti o kısım, o yüzden hatırlıyorum orayı. Şöyle ki: Peeta as genius as Haymitch bir insan olduğu için kariyerlerin Katniss'i hedef alacağını hemen anlıyor. Bu yüzden o çuval fırlatma sahnesiyle kalplerini çelip kariyerlere katılıyor. Kariyerler de onu Katniss'e ulaşmak için kullanıyor ama Peeta hep yollarını şaşırtıyor, kandırıyor kariyerleri. Sırf Katniss'i kormuak için. Sonra o arı kovanı sahnesinde de Katniss kaçarken Cato onun peşine düşüyor, Katniss de aklı başında değil, yakalanacakken Peeta Cato'ya bıçak çekiyor. Katniss kaçıyor tabii bu arada odunluğuyla birlikte; Peeta'yı da Cato yaralıyor, o da son can havliyle kamuflaj yapmakta buluyor çareyi.
Burası beni kitapta Katniss/Peeta yapan en önemli kısım olduğu için uzunca anlatayım dedim; çünkü dönüm noktası cidden.

Ben Madge'in yokluğunu çektim, çünkü Madge'in babasından öğreniyordu Katniss ayaklanmayı ve zamanında Madge ile Katniss'in anneleri arkadaştı; Gale kırbaçlanınca ilacı da o getiriyordu 2. kitapta. Bize bir Madge lazım bence.

Bir de o dönme sahnesindeki alevler yoktu ilk kitapta, Katniss sadece elbisesinin şıklığıyla şirin görunebilmek adına öylesine dönüyordu etrafında, alevler yoktu o kısımda.
Alaycıkuş kısmı, 2. kitapta Katniss'e giydirilip rezil edilen o gelinliğin dönüşümüydü, o kadar.
TABİİ ONU DA CİNNA YAPMIŞTI. CINNA/KATNISS FOREVER. En azından Peenis'den daha iyi bir ship isimleri olduğu kesin.

Dilekthelake on April 18th, 2012 05:42 am (UTC)
Ben de kitapları tekrar okuyunca hatırladım o elbise, etek, alev olaylarını. 2. kitapla karıştırıyormuşum :))

Peeta açıklaması için thank you! glenien'e lazım aslında :D
( 35 yorum — yorum bırak )